Overlijden van Joop Jaspers

Voor alle forum gerelateerde mededelingen, vragen, opmerkingen en suggesties.

Moderators: ThePimster, Spider, Bram

Postby Haddock » Mon Dec 10, 2007 22:09

Familie en vrienden: gecondoleerd met dit verlies.

Joop gaat helaas voorgoed over op stille vaart.
Haddock
Adm
Adm

Postby Johan Koerts » Mon Dec 10, 2007 23:50

Familie Jaspers,

Gecondoleerd met dit enorme verlies en heel veel sterkte in de komende tijd gewenst.

met vriendelijke groet
Johan Koerts
Johan Koerts
Sbn
Sbn

Postby Rob » Tue Dec 11, 2007 13:34

------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Re: Joop Jasper
Van: "Hanny & Peter Brouwers."
Datum: Di, 11 december, 2007
Aan: admin@dutchfleet.net
--------------------------------------------------------------------------

Hierbij onze condolences, we zullen hem missen, hij heeft mij nog een award gegeven voor mijn website.

Ik wens U alle sterkte in deze droeve tijd.

Peter Brouwers, Canada
Rob
Adm
Adm

Postby Sjakie » Tue Dec 11, 2007 20:11

Familie Jaspers,

Gecondoleerd met u verlies en veel sterkte gewenst.
Sjakie
In de Opera
In de Opera

Postby Landlubber » Tue Dec 11, 2007 20:57

Familie Jaspers,

Ik wens jullie veel sterkte toe om nu en in de toekomst dit verlies te kunnen dragen.

Landlubber (Bram)
Landlubber
Kltz
Kltz

Postby Folkert » Thu Dec 13, 2007 17:10

Dinsdag 12-12-2007

Joop,

Zoals vaak sta je in de file en zit je je af tevragen of je het zou redden om op tijd aanwezig te zijn. Borden langs de weg geven duidelijk de richting aan en ..
Je bent er en je schuift achter aan. "U komt voor Joop Jaspers" vraagt de dame aan de deur en geleid me de zaal in waar zacht de muziek klinkt van een mij onbekende zanger. Joop is in het middelpunt van de belangstelling zoals hij altijd was voor zijn kinderen en kleinkinderen. Ze spraken een woord tot opa en brachten gezamelijk de groet . Aan Opa het saluut "voor een dapper man" die nu alleen zijn weg verder vervolgd.

Joop heeft het zwaar gehad de laatste vier jaar en uiteindelijk wou het niet meer de strijd was gestreden. "Het geluid van Joop" spreekt de ondernemer en haalt mij hierbij uit mijn gepeins Sonar geluiden volgen hun weg door het zaaltje "Ping ...................Ping .............

Terug gaan mijn gedachten naar de driecillinder het geruis onderwater het zacht zoemen van de pompen en electromotoren en Joop zijn domein ..... Joop.. hoe kan het ook anders afsluitend met een steelband . De tonen van de van de steels dansen zachtjes en ingetogen door het zaaltje en nemen hem mee op reis naar ... Joop zal begraven worden op zee met militaire eer .

De as verstrooiing zal na de vastgestelde wettelijke tijd worden weggebracht door een schip van de Marine. Joop heeft zijn trossen losgegooid met dit aardse leven en zij schip op koers gebracht ... Vaarwel Joop "namens de maten

In overleg met de familie zijn de foto,s gemaakt. "Voor diegenen die Joop nog wilden zien en om welke reden dan ook verhinderd waren" deze foto's

[Namens het forum en alle oud collega's waren Rob en Folkert aanwezig.]
Attachments
Joop.jpg
Folkert
Adm
Adm

Joop Jaspers

Postby Horneman » Fri Dec 14, 2007 16:31

Ook ik heb Joop via internet leren kennen als een gedreve, serieuze en een vriendelijk persoon met veel liefde voor geschiedenis van de KM. Het is jammer dat we nu niet meer met elkaar kunnen discusieeren. Ik wens zijn naaste veel sterkte toe om dit grote verlies te dragen. Gerard Horneman.
Horneman
Adm
Adm

Postby Nicolaaas » Mon Dec 17, 2007 15:40

Mijn oprechte deelneming met dit verlies.
Ik wens de familie alle sterkte toe bij de verwerking van dit verlies.
Nicolaaas
Vadm
Vadm

JOOP - GEWOON EEN HEEL FIJNE KEREL

Postby Antoni Hopmann » Tue Dec 18, 2007 22:32

Ik kan het nog niet geloven.Mijn ogen schieten vol en door een floers van tranen schrijf ik deze woorden.
Wat een heel fijne kerel,die ik hier heb leren kennen. Ik had hem graag prive ontmoet,
maar het is er niet van gekomen. Joop begreep dit. Zijn ziel ruste in vrede.
De familie wens ik uiteraard alle sterkte toe.

ANTONI Hopmann -ex zm 2de kl.
Antoni Hopmann
Sgt
Sgt

Postby ThePimster » Wed Dec 19, 2007 18:22

Joop,

Nam zojuist pas kennis van je overlijden....ondertussen lig je afgemeerd in de mooiste haven die men kan aandoen!

Dank voor je digitale vriendschap, foto's en verhalen.

Enjoy your eternal voyage, where you'll be forever young.
Attachments
joop.jpg
Joop a/b van Hr.Ms. Vos - 1960
ThePimster

Re: Overlijden van Joop Jaspers

Postby Trebla » Mon Jan 11, 2010 16:59

Eerst nu bereikt mij bij toeval het bericht dat Joop van ons is heengegaan. Ik heb goede herinneringen aan hem tijdens mijn plaatsing bij de OZD. Tijdens mijn 'gratis ritje' zoals dat werd genoemd, mocht ik de overtocht meemaken met de sub van Faslane naar Niewediep en ging ik voor de eerste en laatste keer onderwater.

Dat hij moge rusten in vrede,

A Woudstra,
tijdelijk
12150 SW 88th Avenue
Miami, Fla., USA
Trebla
Baru
Baru

Re: Overlijden van Joop Jaspers

Postby yeomanjake » Mon Jul 05, 2010 22:52

Sorry I do not speak the Dutch language. But wanted to say I was very sad to hear of Joop's death . He was a good friend of mine . I am the Webmaster of the
http://usshancockcv19.com - USS Hancock Memorial CV/CVA-19, formerly " Jake's ' Yankee Station ' - I have awarded Hr.Ms. Potvis our website award our coveted Honor Banner.

Again, I send my deepest condolences and my thoughts of sympathy in Joop's death. May His soul rest in peace !

Jake Jaccard , YN3 , USNR ( Ret )
Web Yeoman , USS Hancock CVA -19 Memorial
http://www.usshancockcv19.com
yeomanjake
Baru
Baru

Previous

Return to DutchFleet mededelingen, hulp, opmerkingen en suggesties